HDR

>> lördag 8 mars 2008

HDR är i ropet nu, på fotosidan dyker det upp HDR-bilder, av varierande sort, moderskeppet har visat tekniken och googlar man på det så hittar man många bra sidor som beskriver tekniken.

Jag gillar HDR-stilen, så länge den inte går helt överstyr och ger bilderna ett lite väl onaturligt utseende. HDR ger ju bilden så mycket mer om den används rätt.
En som gör fantastikst fina HDR bilder är Stina som bloggar på Mer än tusen ord, även dessa HDR-bilder från denna sida är också otroligt snygga. Dessutom finns en rätt bra guide på hemsidan om hur photomatix fungerar.

Jag själv har väl inte kommit så långt i mitt HDR-skapande, men min första bild ser ut så här, lite lilatonad så där.



1 kommentarer:

Bernt Carlzon 13 mars 2008 kl. 15:43  

Hej Helena,

HDR är en spännande teknik tycker jag och jag kommer att göra nya bilder var det lider.
Om du inte har varit inne på min deviantArt sida så är du välkommen dit naturligtvis...
http://carlzon.deviantart.com/

Ang ljuset i Ljungdalsbilden du kommenterade i min blogg så gäller det att vara uppe tidigt bara...

  © Blogger templates Romantico by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP